Erfaren, engagerad och karismatisk specialpedagog och logoped med bred kompetens i över 10 år.
Jag hjälper studerande i olika åldrar att förstå sina svårigheter, få rätt diagnos, utveckla sin kommunikation och nå sina studiemål.

Bakgrund & arbetssätt
Jag kombinerar pedagogisk erfarenhet med logopedisk expertis och ett nära samarbete med skolor och vårdnadshavare.
Pedagogisk grund
Jag har lärare- och speciallärarbehörighet för att arbeta inom vuxen-, yrkes- och gymnasieutbildning samt anpassad utbildning för gymnasieelever och vuxna. Med specialpedagogexamen har jag varit ansvarig för högstadie-, gymnasie- och vuxenutbildningselever där jag bland annat har undervisat i studieteknik anpassad till SFI, GRUV, gymnasiala och yrkesämnen. Jag är utbildad specialpedagog med erfarenhet av att arbeta med flerspråkiga elever och har fördjupad kunskap om deras lärandeprocess och språkutveckling.
Logopediskt arbetssätt
Som logoped får jag utöva min profession i förebyggande och hälsofrämjande tidiga insatser samt genom bedömning och behandling, enskilt och i grupp – på plats, digitalt eller vid hembesök. Jag använder evidensbaserade tester och metoder för olika kommunikations-, röst-, sväljnings-, tal- och språkutredningar och behandlingar hos barn, ungdomar och vuxna. Jag ger också stöd till föräldrar i hur de kan stödja sina barn samt till anhöriga till neuropatienter.
Målgrupper & diagnoser
Jag har kunskap och erfarenhet av att arbeta med studerande inom rehabilitering och ordinarie gymnasieskolor och vuxenutbildning, samt med studerande med olika neurodiagnoser, neuropsykiatriska (NPF), fysiska och intellektuella funktionsnedsättningar på olika nivåer.
Kombinationen av utbildning som logoped, specialpedagog, lärare och speciallärare gör att jag kan se både språk och lärande i ett sammanhang. Jag arbetar i skärningspunkten mellan vård och skola och kan samordna utredning, anpassningar och pedagogiskt stöd utifrån varje studerandes behov.
Masterexamen
Examen
Löpande fortbildning via SPSM, Elevhälsan, Skolverket, Sveriges Lärare, Dyslexiförbundet och Logopedförbundet. Håller mig uppdaterad kring ny forskning och riktlinjer.
Har ett stort intresse för att främja lärande och personlig utveckling för alla, oavsett bakgrund. Mitt mål är att skapa tillgängliga lärmiljöer där varje studerande får rätt stöd för att lyckas.
Varje insats utgår från individens behov, styrkor och mål i studierna.
Samarbetar nära lärare, elevhälsa och vårdnadshavare för att skapa ett sammanhållet stöd.
Använder tester och metoder som är evidensbaserade och följer aktuella riktlinjer.
Lång erfarenhet av arbete inom gymnasieskola, vuxenutbildning, rehabilitering och anpassad utbildning, med fokus på kommunikation, språk och studiestöd.
Arbetat med neurodianoser inom Neuroteam.
Olika arbetsuppgifter inom både vård och pedagogisk verksamhet.
Kommit i kontakt med patienter och studerande från olika kulturella bakgrund.
Olika både vård och skolsystemen, lärplattformen, assisterade verktyg, appar och hjälpmedel.
Röst och talgrupper med fokus på livskvalitet.
Individuell planering med fokus på läs- och skrivutveckling.